profilki

środa, 28 sierpnia 2013

W dzień gorącego lata...Słowacja na weekend - camping nad Jeziorem Orawskim i wizyta w Gino Paradise Besenova.

W dzień gorącego lata...Weekend na Słowacji, Wypoczynek w Aquaparku Gino Paradise, ponad 300 km przejechanych skuterem, oraz wspaniały camping nad Jeziorem Orawskim. Czegoś jeszcze potrzebujesz?:D

Przeczytaj naszą relację! Zapraszamy

Witam Was kochani dziś zapraszamy do odwiedzenia z nami kolejnego pięknego, a zarazem jednego z naszych ulubionych miejsc podróży Słowacji. Wycieczkę rozpoczęliśmy o wczesnym ranku około godziny 6.40 wyjechaliśmy w drogę na dwudniową wyprawę pod namiot. Zapakowaliśmy na skuter namiot, koce , potrzebne rzeczy i wyruszyliśmy w drogę. Z dworca PKP w Żywcu, pojechaliśmy w kierunku Korbielowa. Wyglądało to trochę zabawnie, ale udało się zabrać co potrzeba na nasz skuterek.

Gdy już byliśmy w Korbielowie zatrzymaliśmy się na krótki postój na śniadanie. Tam posilając się podziwialiśmy piękno okolicy, patrząc ze zdumieniem na pasterza i jego psa zaganiających ogromne stado owiec, wraz z kicającymi po hali malutkimi kózkami. Wyglądały bardzo komicznie i nieźle nas rozbawiły ich akrobacje, dzięki nim na naszych zaspanych twarzach pojawił się uśmiech. Słonce lekko przyświecało i dzień zapowiadał się bardzo ładny i słoneczny. Pobyliśmy tam jeszcze przez chwilę i pożegnaliśmy się z Polską wjeżdżając do Orawskiej Polhory. Prognozy trochę straszyły deszczem i nie do końca byliśmy pewni co do pogody, ale postanowiliśmy zaryzykować. Powoli mijaliśmy kolejne miejscowości i niebawem dojechaliśmy do kolejnego bardzo urokliwego miejsca. Jest nim miasto Namestovo z przepięknym Jeziorem Orawskim. Tam obowiązkowy postój, grzechem chyba byłoby się nie zatrzymać.

Piękny widok z brzegu na Jezioro Orawskie
Żaglówka zacumowana przy brzegu Jeziora Orawskiego

Słońce dopiero co wstawało, przyświecając nad horyzontem odbijało się w lustrze przejrzystej wody, a wiatr lekko powiewając ciepłymi westchnieniami kierował małe fale w kierunku brzegu.
Podziwialiśmy ten piękny widok odpoczywając nad brzegiem i nie mogliśmy się nim nacieszyć. To cudowne miejsce, gdzie można godzinami wpatrywać się w taflę jeziora zażywając kąpieli słonecznych i wodnych. Jednak było jeszcze za wcześnie, żeby wskoczyć do wody i popływać mimo wszystko staraliśmy się jak najlepiej wykorzystać naszą wizytę...Uwielbiamy opalać się w tym  miejscu w czasie wakacji to wspaniały wypoczynek.

Krystalicznie czysta woda tylko nad Jeziorem Orawskim

Amfiteatr - Namestovo Słowacja

Plaża nad brzegiem Jeziora Orawskiego - Namestovo
Bajeczna plaża nad brzegiem Jeziora Orawskiego
Poranek nad Jeziorem Orawskim - Słowacja

Po krótkim pobycie i relaksie  wyruszyliśmy dalej i mijając kolejne miejscowości zmierzaliśmy małymi krokami do celu - aquaparku Gino Paradise Besenova. Długa droga jeszcze przed nami, ale  uparci jechaliśmy dalej. Podążając powoli do celu... Wkrótce zza jednego z zakrętów wyłoniła się wysoka piaskowcowa skała ze wspaniałym Zamkiem Orawskim na szczycie. Ta bajkowa forteca umiejscowiona jest na skale, 112 metrów nad lustrem rzeki Orawy. Musicie ją zobaczyć, a jeszcze lepiej zwiedzić.
Bajkowy Zamek Orawski na skale - Słowacja Oravsky Podzamok

Polecamy odwiedziny tego miejsca samo zwiedzanie trwa około 3 godzin a bilet na Zamek Orawski  to jakieś 9 euro a dla dzieci, studentów i seniorów 4,5 Euro. Na prawdę warto go odwiedzić, robi niesamowite wrażenie. Dla bardziej wymagających polecamy spływ Orawą na tratwach cena była 15 Euro/os ale teraz na pewno podrożała. Dla zainteresowanych możemy podać telefon. Niestety, żeby zdążyć w czasie po krótkim postoju musieliśmy jechać dalej. Stąd drogi ubywało coraz więcej, aż w końcu dojechaliśmy na miejsce relaksu Aquaparku Gino Paradise Besenova.

Najlepszy Aquapark na Słowacji - Gino Paradise Besenova
Gorące źródła Aquapark Gino Paradise Besenova

Tam rozbiliśmy się na 4 godziny korzystając z dostępnych atrakcji i odpoczywając po długiej jeździe. W Gino Paradise Besenova  wiele zjeżdżalni, nasze ulubione baseny termalne z wodami leczniczymi  i strefa adrenaliny. W strefie basen ze sztucznymi falami nawet do 2 metrów jak na morzu . Zabawa przednia, trochę się nałykaliśmy chlorowanej wody, ale było super. Polecamy każdemu - świetna zabawa. Nieopodal także coś dla dzieciaków - park piratów z przelewającym się ogromnym wiadrem, oraz robiące duże wrażenie 30 metrowe zjeżdżalnie. Szczerze mówiąc na sam widok mieliśmy dość, nawet nie musieliśmy na nich zjeżdżać. Takiej dawki adrenaliny włączając tą na trasie z tirami i piratami drogowymi, chyba byśmy nie wytrzymali. Chcieliśmy pójść na zjeżdżalnie, ale kolejki bardzo długie jak za komuny na kartki. Lepiej było spożytkować czas inaczej niż stać, biorąc pod uwagę ogrom atrakcji tego miejsca. Na razie nie spotkaliśmy lepszego aquaparku jak ten, konkuruje z nim jeszcze Tatralandia I Oravica., Besenova natomiast to najlepsze miejsce do wypoczynku i relaksu. Tu przemyślisz sprawy, rozluźnisz się i podreperujesz zdrowie.

Skuterem przez Słowację

Niestety co dobre szybko się kończy nasza wizyta w GINO PARADISE BEŠEŇOVÁ powoli dobiegała  końca i trzeba było zbierać się w dalszą drogę, żeby zdążyć przed zmierzchem. Tym razem już nad wcześniej wspomniane piękne miejsce Jezioro Orawskie. Na miejscu byliśmy ok 21:00 znaleźliśmy super pole namiotowe nad samym jeziorem 40 metrów do brzegu. Rozbiliśmy namiot i chodź chcieliśmy pójść jeszcze nad brzeg, senność i zmęczenie nie pozwoliły. Obudziliśmy się  następnego dnia o poranku około 10.00 i dopiero w tym dniu poszliśmy popływać i się trochę opalić. Woda w jeziorze bardzo czysta, prawie jak łza. Przy brzegu pływające ryby, dno troszkę muliste, ale w niczym nie przeszkadzało. Wspaniałe miejsce na hard reset zatrutego toksynami umysłu. Tu się wyłączysz i wrócisz do łask gwarantujemy!

Opalanie nad Jeziorem Orawskim na Słowacji w towarzystwie łodzi
Wakacyjny wypoczynek nad Jeziorem Orawskim w Namestovie

Brzeg opada bardzo łagodnie, a nie od razu 2 metry głębokości. To na prawdę  przyjemna i piękna okolica. Właściciele pola namiotowego są mili, a co ciekawe można tam chyba spotkać wszystkie nacje. Bardzo dobre miejsce dla potrzebujących spokoju turystów i nie tylko. Po południu już musieliśmy wracać, ale na pewno za rok zostaniemy na dłużej, bo aż nie chce się stamtąd wracać. Szczerze polecamy to miejsce. Jedyna lokalizacja, gdzie panuje spokój i można spokojnie spać wiedząc, że nikt nikogo nie obudzi w środku nocy swoim hałasowaniem. Zachęcamy każdego do odwiedzin |Słowacji. Jest to na prawdę bardzo urokliwy kraj dla ludzi szukających ostoi spokoju. Mamy jeszcze wiele wspaniałych miejsc do pokazania, ale o nich przeczytacie w innych postach. Uwielbiamy Słowację a Wy?💖

Pozdrawiamy i szczerze rekomendujemy

Dawid i Madzia

Jeżeli Ci się podobało naciśnij Lubię to! pod postem lub udostępnij znajomym

Aktualizacja: 17.05.2022

1. Jeziorko w super okolicy. Piękne ruiny. Czego chcieć więcej. Nie dziwię się, że tak lubisz odwiedzać te miejsca. :)

2. Okolica wraz z otaczającymi ją górami piękna, a ludzie bardzo mili ;)

3. Besenova! Kurczę, nie byłam już tam wieki, a kiedyś jeździliśmy z rodzinką kilka razy w roku... pozostał sentyment :) Jezioro Orawskie jest chyba całkiem popularne, bo jesteś już kolejną osobą z blogosfery, która wrzuca zdjęcia z tych okolic :) Ale w sumie nie ma się co dziwić, częściej nad brzegiem słychać język polski niż słowacki - a przynajmniej my tak zawsze trafiamy :)) Pozdrawiam!

4. Jezioro Orawskie... okolica na terenie Słowacji gdzie łatwiej usłyszeć polski język niż jakikolwiek inny:) Ale miejsce idealne do odpoczynku.

5. Macie rację to wszystko prawda!:) Świetne miejsce na wypoczynek, ludzie bardzo życzliwi a jak ktoś umie czeski to jeszcze wielu ciekawych rzeczy się dowie:) Bardzo tam ładnie w tym roku znowu się wybieramy popływać. Pozostaje jeszcze ciekawy program pobytu do obmyślenia:) Pozdrawiam

6. Ja czeskiego nie umiem zupełnie a moja żona tylko na poziomie bardzo podstawowym. Jednak dogadaliśmy się tam bez większych problemów :D

7. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

8. Dziękuję Karolina☺️Odwiedzaj mojego bloga częściej. Zapraszam Cię do dołączenia do grupy Miłośnicy Gór i Podróży na Facebooku będziesz informowana o nowych wpisach. Znajdziesz okienko facebooka na prawym pasku bocznym na blogu👍

Witamy na naszej stronie. Zapraszamy Cię do grupy Miłośników Gór i Podróży. Polub nas na facebooku, udostępniaj treści i dołącz do czytelników. Jeżeli chciałbyś otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach subskrybuj kanał. Napisz jak Twoje wrażenia. Pozdrawiamy☺

Riegrova Stezka - Podspálov - Semily - Dziś zapraszamy cię na super wycieczkę po pięknym Czeskim Raju przeczytaj relację później sam będziesz chciał pojechać

Wakacyjny spacer po Spálovie w Czeskim Raju - Dołącz do nas i odkryj z nami tutejsze cuda natury. Pewnego wakacyjnego pięknego por...